Alla tidsangivelser är UTC + 2 timmar

Nytt Ämne | Besvara  [ 4 inlägg ] 
 Inläggsrubrik: Nexus BankID funkar inte längre på min Archdator.
#Postat: fre 26 feb 2010, 03:43 
Användarvisningsbild

Av någon anledning som jag inte förstår funkar inte bankid på min Archdator längre. Jag har själv lagt upp en beskrivning som funkade utmärkt innan. Men när jag nu testar funkar inte Nexus Personal. Nexus Personal plug-in finns kvar i Firefox inget har förändrats där. Men Nexus Personal startar varken från Firefox eller om jag försöker starta upp programmet utan Firefox. Men jag har inte rört något. Jag har bara uppdaterat Arch efterhand som det funnits uppdateringar. Jag har för mig att Java blev uppdaterat för inte så länge sen till Java (TM) Plug-in 1.6.0_18 kan det vara de som spökar? Min bank ( http://www.sparbankenfinn.se/index.htx ) har också nyligen uppdaterat sin Internetbank till en ny layout och säkerhet. Även när jag testar på test.bankid.com får jag upp följande "Du behöver installera den senaste versionen, som har versionsnummer 4.10.2.16." Jag har rätt version redan och inget gammalt finns kvar. Men av någon anledning kan den inte avläsas "Det verkar som om det inte finns någon version av BankID säkerhetsprogram installerat i din dator".

Som jag har felsökt, men jag kan inte hitta vad som är fel.

Av: Pink Panther

Inläggsrubrik: Re: Nexus BankID funkar inte längre på min Archdator.
#Postat: fre 30 apr 2010, 11:24 

Inte för att jag har någon lösning, och kommer troligen inte att bry mig eftersom jag försöker undvika den här typen av kroniskt problematisk mjukvara. Hur som så har libpng kommit upp i versioner över den som Nexus personal söker efter.

Av intresse följde jag dina instruktioner igår, och i dagsläget finns ännu ett problem med den lösningen. libcurl-gnutls.so.4.1.0 orsakar bl a att Gimp inte kan starta upp. Det kanske finns ett fullösningen på det också, men risken är att vi hamnar i en cykel av lösningar som kan ställa till det i längden.

För den som har utrymme och dräglig datorkraft är t o m Ubuntu i VirtualBox eller dylikt enklare.

#Postat: fre 30 apr 2010, 12:31 
Das root
Användarvisningsbild

Kan upplysa om att jag har haft samma problem i OSX vilket slutade med att jag installerade Windows 7 i Virtualbox enbart så att jag kunde administrera mitt företag via skatteverkets hemsida.

WWW  Profil
#Postat: fre 14 maj 2010, 05:12 

Det här kan vara en vild gissning men man var ju tvungen att manuellt göra någon form av länk till pluginen har jag för mig. Finns även den kvar?

WWW  Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Nytt Ämne Besvara  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 2 timmar