Av någon anledning som jag inte förstår funkar inte bankid på min Archdator längre. Jag har själv lagt upp en beskrivning som funkade utmärkt innan. Men när jag nu testar funkar inte Nexus Personal. Nexus Personal plug-in finns kvar i Firefox inget har förändrats där. Men Nexus Personal startar varken från Firefox eller om jag försöker starta upp programmet utan Firefox. Men jag har inte rört något. Jag har bara uppdaterat Arch efterhand som det funnits uppdateringar. Jag har för mig att Java blev uppdaterat för inte så länge sen till Java (TM) Plug-in 1.6.0_18 kan det vara de som spökar? Min bank (
http://www.sparbankenfinn.se/index.htx ) har också nyligen uppdaterat sin Internetbank till en ny layout och säkerhet. Även när jag testar på
test.bankid.com får jag upp följande "
Du behöver installera den senaste versionen, som har versionsnummer 4.10.2.16." Jag har rätt version redan och inget gammalt finns kvar. Men av någon anledning kan den inte avläsas "
Det verkar som om det inte finns någon version av BankID säkerhetsprogram installerat i din dator".
Som jag har felsökt, men jag kan inte hitta vad som är fel.
Av: Pink Panther